
Warsztaty powstały w oparciu o Terapię Lego, stworzoną przez neuropsychologa dziecięcego dr LeGoffa jako program rozwoju społecznego dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) i innymi trudnościami w komunikacji społecznej.
Dr LeGoff zauważył, że dzieci były naturalnie zainteresowane zabawą klockami Lego, a używanie ich w terapeutyczny i uporządkowany sposób może naturalnie wzmacniać odpowiednie zachowania społeczne.
Na czym polegają zajęcia?
W metodzie tej dzieci pracują w zespołach trzyosobowych, aby zbudować model Lego. Każde dziecko ma określoną rolę do wykonania:
1. Inżynier (Architekt) – używa instrukcji, aby powiedzieć innym, co mają robić.Tylko Inżynier widzi instrukcje dotyczące kompilacji. Opisuje on klocki Dostawcy. Sprawdza, czy budowniczy dostaje odpowiednie części i wyjaśniają konstruktorowi, jak zbudować model. Odpowiada na wszelkie pytania dostawcy i konstruktora oraz sprawdza, czy model jest zbudowany poprawnie.
2. Dostawca – dostarcza budowniczemu klocki do zbudowania modelu, komunikuje się z inżynierem i budowniczym.Cierpliwie czekają pomiędzy turami (to może być trudne!)
3. Konstruktor (Budowniczy) – postępuje zgodnie z instrukcjami, aby zbudować model. Dostaje cegły od Dostawcy. Słucha instrukcji Inżyniera. Komunikuje się z inżynierem i dostawcą. Czeka cierpliwie pomiędzy turami.
Prowadzący wspiera uczestników w przejściu procesu i osiągnięciu zamierzonego celu. Robi to poprzez podpowiadanie, proponowanie pomysłów i strategii. Zawsze najpierw daje szansę rozwiązania problemu w grupie uczestnikom zanim sama podejmie interwencję.
Kto powinien skorzystać z Warsztatów?
Warsztaty z Lego mogą być skuteczne w przypadku dzieci z:
- problemami językowymi,
- trudnościami w komunikacji społecznej,
- nieśmiałością
- nadpobudliwością
- pamięcią
- zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- zaburzeniami lękowymi
- problemami adaptacyjnymi.
Dlaczego warto korzystać z terapii Lego?
Badania nad korzyściami płynącymi z programu terapii Lego wykazały, że może ona pomóc rozwinąć umiejętności takie jak:
- Percepcja wzrokowa
- Kompetencje językowe
- Język opisowy
- Sekwencjonowanie i planowanie
- Elastyczność
- Cierpliwość
- Empatia
- Umiejętności niewerbalne
- Proszenie o wyjaśnienia – rozwiązywanie problemów komunikacyjnych
- Zapamiętywanie
- Zdolności motoryczne
Czas i forma spotkań:
- Zajęcia prowadzone są w 3 osobowej grupie dzieci.
- W różnych przedziałach wiekowych 5-6 lat, 7-8 lat, 9-10 lat.
- Stopień trudności dostosowany jest do indywidualnych możliwości uczestników.
- Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 minut.
Cena
500 zł / cykl 8 zajęć (płatność w 2 ratach 250 zł).
Cena obejmuje dwie 30-minutowe konsultacje z rodzicami.
Dla rodzeństwa 10% zniżki.
Zapisy
Przez email kontakt@stado.edu.pl lub messenger.